torsdag 4 december 2014

Min kennel är officiellt

Nu är mitt kennelnamn Aprilapril godkänt och valparna har därmed också officiellt fått Aprilapril som prefix. Och nej - namnet är inget skämt.

Namnet har sitt ursprung i både mej själv och min första prick - Falabellas Zabotage. Jag och Zabbe delade nämligen födelsedag 1 april. Min andra Dalmatiner Frökens Juno fick jag veta att jag skulle få i  present av min man när jag fyllde 30 - 1 april..Här är länken till  Min första valpkull på skk!
Mina första dalmatiner Falabellas Zabotage till vänster och SE V-02 Frökens Juno till höger


 
Nu har jag haft min första, men förhoppningsvis inte sista valpkull med dalmatiner. Jag kände mej ändå inte oförberedd på jobbet med valpar, min mamma har fött upp storpudlar och Jack Russel under hela min uppväxt så valpar har alltid hört vardagen till. Nu finns charmknutten Aprilapril Athos kvar till försäljning. Jag ser gärna att han kommer till någon som är intresserad av utställning så detta är en kille med potential.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar